Öffentliche Ausschreibungen icc hofmann - Ingenieurbüro für technische Informatik
Am Stockborn 16, 60439 Frankfurt/M, FRG
Tel.: +49 6082-910101 Fax.: +49 6082-910200
E-Mail: info@icc-hofmann.net
Öffentliche Ausschreibungen

(1) Searching for "2023060209032320107" in Archived Documents Library (TED-ADL)


Ausschreibung: Beratung bei der Hardwareauswahl - DE-Berlin
Beratung bei der Hardwareauswahl
Dokument Nr...: 326424-2023 (ID: 2023060209032320107)
Veröffentlicht: 02.06.2023
*
  DE-Berlin: Beratung bei der Hardwareauswahl
   2023/S 105/2023 326424
   Auftragsbekanntmachung
   Dienstleistungen
   Rechtsgrundlage:
   Richtlinie 2014/24/EU
   Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
   I.1)Name und Adressen
   Offizielle Bezeichnung: 50Hertz Transmission GmbH
   Postanschrift: Heidestraße 2
   Ort: Berlin
   NUTS-Code: DE300 Berlin
   Postleitzahl: 10557
   Land: Deutschland
   Kontaktstelle(n): Edina Kinga Tóth
   E-Mail: [6]edinakinga.toth@50hertz.com
   Telefon: +49 3051502881
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [7]www.50hertz.com
   I.1)Name und Adressen
   Offizielle Bezeichnung: Elia Transmission Belgium
   Postanschrift: Quai Léon Monnoyer 3
   Ort: Brussels
   NUTS-Code: BE10 Région de Bruxelles-Capitale / Brussels Hoofdstedelijk
   Gewest
   Postleitzahl: 1000
   Land: Belgien
   Kontaktstelle(n): Edina Kinga Tóth
   E-Mail: [8]edinakinga.toth@50hertz.com
   Telefon: +49 3051502881
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [9]www.elia.be
   I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
   Der Auftrag betrifft eine gemeinsame Beschaffung
   Im Falle einer gemeinsamen Beschaffung, an der verschiedene Länder
   beteiligt sind  geltendes nationales Beschaffungsrecht:
   German procurement law
   Der Auftrag wird von einer zentralen Beschaffungsstelle vergeben
   I.3)Kommunikation
   Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
   vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
   [10]https://eliagroup.sharepoint.com/:f:/r/sites/EFSS/EFSS/Media%20tech
   nology%20tender/All%20tender%20documents?csf=1&web=1&e=nRpB3U
   Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
   Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten
   Kontaktstellen
   I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
   Einrichtung des öffentlichen Rechts
   I.5)Haupttätigkeit(en)
   Andere Tätigkeit: Electricity
   Abschnitt II: Gegenstand
   II.1)Umfang der Beschaffung
   II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:
   Media technology at 50Hertz and Elia
   Referenznummer der Bekanntmachung: 522-2023-0001
   II.1.2)CPV-Code Hauptteil
   72110000 Beratung bei der Hardwareauswahl
   II.1.3)Art des Auftrags
   Dienstleistungen
   II.1.4)Kurze Beschreibung:
   This tender aims to find service providers who can support both
   refurbishing and maintaining the media installments of both companies
   and who signs a framework agreement, in Belgium and in Germany, with
   state-of-the art technology. In both countries this applies to
   different sites and to building complexes with several meeting rooms of
   different sizes. The requirements range from equipping small, medium to
   large sized meeting and conference rooms with screens and projectors,
   microphones and loudspeakers, as well as webcams. Elia Group requires
   the
   potential Contractor to be a qualified service-oriented partner for
   purchases and maintenance over the entire course of the contract.
   During this contract the Contractor also provides support
   for minor incidents as well as intervention teams solving emergencies
   related to the entire installed media landscape.
   II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
   Wert ohne MwSt.: 5 600 000.00 EUR
   II.1.6)Angaben zu den Losen
   Aufteilung des Auftrags in Lose: ja
   Angebote sind möglich für alle Lose
   II.2)Beschreibung
   II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
   Service provider for media technology at ETB in Belgium
   Los-Nr.: 1
   II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
   72110000 Beratung bei der Hardwareauswahl
   II.2.3)Erfüllungsort
   NUTS-Code: BE100 Arr. de Bruxelles-Capitale / Arr. Brussel-Hoofdstad
   II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:
   The aim of the tender is to conclude a framework agreement for the
   procurement and supply
   of media technology components, the integration of these components
   into the current (IT &
   physical meeting room infrastructure) environment, and their
   maintenance. Event support is
   required.
   One important aspect of the installation process is to ensure the
   continued operability of the
   media technology during on-going office work. So pre- and after-sales
   support is crucial.
   Elia in Belgium possesses two main buildings in Brussels, and further
   smaller other locations
   in Belgium, one in Antwerp, one in Namur, etc. In total, there are 13
   different sites (more details
   below).
   II.2.5)Zuschlagskriterien
   Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
   nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
   II.2.6)Geschätzter Wert
   Wert ohne MwSt.: 3 200 000.00 EUR
   II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
   dynamischen Beschaffungssystems
   Laufzeit in Monaten: 60
   Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
   Beschreibung der Verlängerungen:
   renewal possible 3 times for 1 year
   II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
   Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
   II.2.11)Angaben zu Optionen
   Optionen: nein
   II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
   Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
   das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
   II.2.14)Zusätzliche Angaben
   II.2)Beschreibung
   II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
   Service provider for media technology at 50Hertz in Germany
   Los-Nr.: 2
   II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
   72110000 Beratung bei der Hardwareauswahl
   II.2.3)Erfüllungsort
   NUTS-Code: DE300 Berlin
   II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:
   The aim of the tender is to conclude a framework agreement for the
   procurement and supply
   of media technology components, the integration of these components
   into the current (IT &
   physical meeting room infrastructure) environment, and their
   maintenance. Event support is
   required.
   One important aspect of the installation process is to ensure the
   continued operability of the
   media technology during on-going office work. So pre- and after-sales
   support is crucial.
   50Hertz in Germany is based in Berlin with further locations in North
   and East Germany with
   a total amount of 12 different relevant sites.
   II.2.5)Zuschlagskriterien
   Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
   nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
   II.2.6)Geschätzter Wert
   Wert ohne MwSt.: 4 800 000.00 EUR
   II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
   dynamischen Beschaffungssystems
   Laufzeit in Monaten: 60
   Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
   Beschreibung der Verlängerungen:
   renewal possible 3 times for 1 year
   II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
   Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
   II.2.11)Angaben zu Optionen
   Optionen: nein
   II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
   Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
   das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
   II.2.14)Zusätzliche Angaben
   Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
   Angaben
   III.1)Teilnahmebedingungen
   III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
   hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
   Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:
   Listing and brief description of the rules and criteria:
   (a), 2-stage procedure: first, interested parties apply for
   prequalification. (1st step: application only).
   The prequalified candidates are then invited to submit a bid. (2nd
   step: invitation to submit a bid).
   (b), the request to participate must be submitted completely in English
   or German in electronic form via Ariba.
   Continuation of point III. under point VI.3)
   III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   Commercial register excerpt or comparable not older than 6 months
   Self-declaration that there are no grounds for exclusion according to
   §§ 123 and 124 of the German Act against Restraints of Competition
   (GWB). This as well refers to a bidding consortium and in cases of
   loans of eligibility to a third-party company.
   1, Professional Liability Insurance: Proof of the insurer about the
   existence of a professional liability insurance, stating the sums
   insured (per claim and maximum duration of insurance) for property
   damage, personal injury and for financial loss or a declaration that
   the candidate will have a corresponding professional liability
   insurance at the time of the provision of services.
   2, Public Liability Insurance: Proof from the insurer of the existence
   of a liability insurance, stating the sums insured (per claim and
   maximum period of insurance) for property damage, personal injury and
   for financial loss or self-declaration that the candidate will have a
   corresponding public liability insurance at the time of the provision
   of services.
   3, Revenue Information: The candidate must provide information on the
   total revenue as well as the revenue of the business with which the
   subject of the tender is comparable.
   4, Business Information/Annual Financial Statements: A current annual
   report (not older than 6 months) must be submitted.
   5, Bank Information: A current report from the company's bank (not
   older than 3 months) must be submitted. / Submission of a current
   credit report (no older than 6 months), e.g. from credit reform; if the
   financial criteria show that the company is too weak, this could lead
   to exclusion;
   All points listed under this Section III.1.2) are minimum requirements.
   Abschnitt IV: Verfahren
   IV.1)Beschreibung
   IV.1.1)Verfahrensart
   Verhandlungsverfahren
   IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
   Beschaffungssystem
   Die Bekanntmachung betrifft den Abschluss einer Rahmenvereinbarung
   Rahmenvereinbarung mit mehreren Wirtschaftsteilnehmern
   Geplante Höchstanzahl an Beteiligten an der Rahmenvereinbarung: 2
   Bei Rahmenvereinbarungen  Begründung, falls die Laufzeit der
   Rahmenvereinbarung vier Jahre übersteigt:
   planning security and strategic partnership can only be secured via
   framework agreement in this field
   IV.1.5)Angaben zur Verhandlung
   IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
   Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein
   IV.2)Verwaltungsangaben
   IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
   Tag: 07/07/2023
   Ortszeit: 12:00
   IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
   Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
   Tag: 14/07/2023
   IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
   eingereicht werden können:
   Englisch
   IV.2.6)Bindefrist des Angebots
   Das Angebot muss gültig bleiben bis: 31/12/2023
   Abschnitt VI: Weitere Angaben
   VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
   Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
   VI.3)Zusätzliche Angaben:
   Continuation of point III.1.4) 'Objective rules and criteria for
   participation:
   (c) general explanations on the content of the request to participate
   1) 'Current means no older than 6 months retroactively from the
   participation periods date of expiry;
   2) If a candidate cannot produce a third-party certificate (e.g. a
   register entry) as req+uired, a comparable third-party certificate
   shall be submitted and the comparability demonstrated by means of an
   appropriate explanation;
   (a) questions and answers: interested companies can contact the
   awarding body until 7 days before the end of the application deadline
   via message over the tender platform. If answers are of general
   interest, they will be sent anonymously to all participants. All
   interested companies are obliged to consider these clarifications
   within their application. Non-compliance can lead to exclusion;
   (b)tender documents: contract notice and simultaneously retrievable
   tender documents provide a full bases in the sense of the legislator,
   in order to facilitate interested companies the decision over the
   participation on the tender (see justification to § 41 SektVO).
   The candidate must request, complete and submit by the closing date
   (see IV.2.2)) the pre-qualification questionnaire (PQQ) with the most
   actual available data together with the requested documents. The
   candidates must request the access to the tender on the Ariba platform
   by sending an e-mail to the responsible buyer (see I.1)) mentioning:
    the name of the legal entity;
    general phone number;
    address;
    VAT number;
    name + email + telephone of the contact(s).
   Information to access the tender on the Ariba platform will be provided
   by email as soon as possible. Candidates are advised to request this
   access as soon as possible and to click on intend to participate in
   Ariba in order to receive possible clarifications from the contracting
   entity. Contracting entity doesnt guarantee to provide the Ariba login
   details before closing time for candidates requesting their access to
   Ariba less than 48 hours before closing time. The candidate is solely
   responsible for requesting the access to the tender on the Ariba
   platform on time. The contracting entity declines any responsibility in
   the event of problems with the Ariba platform. Any application not sent
   correctly via Ariba will be rejected. The manuals for usage of
   eSourcing (Ariba) can be found via the following URL:
   [11]http://www.elia.be/en/suppliers/information-and-tools-for-suppliers
   #ariba .
   VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
   VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
   Offizielle Bezeichnung: Senatsverwaltung für Wirtschaft, Energie und
   Betriebe Vergabekammer des Landes Berlin
   Postanschrift: Martin-Luther-Straße 105
   Ort: Berlin
   Postleitzahl: 10825
   Land: Deutschland
   E-Mail: [12]vergabekammer@senwtf.berlin.de
   Internet-Adresse:
   [13]http://www.berlin.de/sen/wirtschaft/wirtschaft-und-technologie/wirt
   schaftsrecht/vergabekammer/
   VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
   Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:
   Deadlines for submitting an application for review stem from § 160 (3)
   of the German Act against Restraints of Competition. For clarification,
   this regulation is reproduced in full. 'The application is inadmissible
   if:
   1) The candidate became aware of the claimed violation of public
   procurement provisions before filing the application for review, but
   did not complain to the client within a time limit of ten calendar
   days; the expiry of the time limit under § 134 (2) of the German Act
   against Restraints of Competition (GWB) remains unaffected;
   2) Violations of public procurement provisions which become apparent
   from the tender notice are not notified to the client by the end of the
   time limit for the application or the submission of a tender specified
   in the notice;
   3) Violations of public procurement provisions which only become
   apparent from the procurement documents are not notified to the client
   by the end of the time limit for the application or the submission of a
   tender specified in the notice;
   4) More than 15 calendar days have expired since receipt of
   notification from the client that it is unwilling to redress the
   objection.
   VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
   30/05/2023
References
   6. mailto:edinakinga.toth@50hertz.com?subject=TED
   7. http://www.50hertz.com/
   8. mailto:edinakinga.toth@50hertz.com?subject=TED
   9. http://www.elia.be/
  10. https://eliagroup.sharepoint.com/:f:/r/sites/EFSS/EFSS/Media%20technology%20tender/All%20tender%20documents?csf=1&web=1&e=nRpB
3U
  11. http://www.elia.be/en/suppliers/information-and-tools-for-suppliers#ariba
  12. mailto:vergabekammer@senwtf.berlin.de?subject=TED
  13. http://www.berlin.de/sen/wirtschaft/wirtschaft-und-technologie/wirtschaftsrecht/vergabekammer/
--------------------------------------------------------------------------------
             Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for:
       The Office for Official Publications of the European Communities
                The Federal Office of Foreign Trade Information
 Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de
Ausschreibung ausschreibung Ausschreibungen Ingenieure Öffentliche Ausschreibungen Datenbank Öffentliche Ausschreibungen Architekten Öffentliche Ausschreibungen Bau