Öffentliche Ausschreibungen icc hofmann - Ingenieurbüro für technische Informatik
Am Stockborn 16, 60439 Frankfurt/M, FRG
Tel.: +49 6082-910101 Fax.: +49 6082-910200
E-Mail: info@icc-hofmann.net
Öffentliche Ausschreibungen

Titel : DE-Eschborn - Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
Dokument-Nr. ( ID / ND ) : 2023060609132630185 / 336444-2023
Veröffentlicht :
06.06.2023
Angebotsabgabe bis :
06.07.2023
Dokumententyp : Ausschreibung
Vertragstyp : Dienstleistungsauftrag
Verfahrensart : Offenes Verfahren
Unterteilung des Auftrags : Gesamtangebot
Zuschlagkriterien : Wirtschaftlichstes Angebot
Produkt-Codes :
79411100 - Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
71241000 - Durchführbarkeitsstudie, Beratung, Analyse
71335000 - Technische Studien
72300000 - Datendienste
72316000 - Datenanalyse
72510000 - Mit der Datenverarbeitung verbundene Verwaltungsdienste
75211200 - Wirtschaftshilfe an das Ausland
DE-Eschborn: Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung

2023/S 107/2023 336444

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen
Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
I.1)Name und Adressen
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale
Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Ort: Eschborn
NUTS-Code: DE71A Main-Taunus-Kreis
Postleitzahl: 65760
Land: Deutschland
E-Mail: [6]vergabe@bho-legal.com
Telefon: +49 619679
Fax: +49 61967980
Internet-Adresse(n):
Hauptadresse: [7]https://www.giz.de
I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
[8]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y16DS231W/doc
uments
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via:
[9]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y16DS231W
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Andere: Legal person governed by private law (gemeinnützige GmbH)
wholly owned by the Federal Republic of Germany
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: International Development Cooperation

Abschnitt II: Gegenstand
II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

81296638-Lot 2 Inception Study for the Team Europe Initiative Action on
Data Governance: Data Infrastructure Investments
Referenznummer der Bekanntmachung: 81296638
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
79411100 Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
II.1.3)Art des Auftrags
Dienstleistungen
II.1.4)Kurze Beschreibung:

Digital cooperation is a cornerstone of the AU-EU strategic partnership
and a key component of the Joint Vision for sustained and sustainable
economic growth, as confirmed during the 2022 AU-EU Summit; both
partners jointly engaged to tackle data misuse and fragmentation of
data markets in Africa, committing to address the twofold goal of
protecting peoples" fundamental rights and leveraging direct
investments in data-driven technologies and services for the African
economy uptake.

Against this backdrop, five European Member States (Belgium, Estonia,
Finland, France, Germany) with support from the European Commission,
will implement the joint Action "Data Governance in Sub-Saharan
Africa", in the framework of the "Team Europe Initiative (TEI) for a
Digital Economy and Society in Sub-Saharan Africa".

The Action seeks to leverage the potential of data in a strategic and
comprehensive manner, to support the strengthening of a human-centric
data economy and society, in line with the AU Data Policy Framework.

The Specific Objective (Outcomes) of this Action are:

1. Strengthen comprehensive and convergent policies and regulations on
personal and non-personal data;

2. Leverage data use and cross-border data flows to create value and
inform regulations in selected sectors;

3. Promote enhanced partnerships for green and secure data
infrastructure.
II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
II.2)Beschreibung
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
71241000 Durchführbarkeitsstudie, Beratung, Analyse
71335000 Technische Studien
72300000 Datendienste
72316000 Datenanalyse
72510000 Mit der Datenverarbeitung verbundene Verwaltungsdienste
75211200 Wirtschaftshilfe an das Ausland
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: ZA South Africa
Hauptort der Ausführung:

00000 Sub-saharan Africa
II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Through the BMZ-funded Data Economy political initiative, GIZ is
putting to tender the delivery of an Inception Study for the TEI Action
"Data Governance in Sub-Saharan Africa". The study will (1) analyze the
state of play of the digital and data regulatory landscapes, data
economies, as well as investment environments, (2) identify the sectors
main stakeholders, their needs and capacity gaps, (3) outline risks and
opportunities for supporting local populations, human rights, gender
equality and environment protection in the data economy, (4) provide
recommendations, toolkits and strategies for an efficient and
meaningful implementation.

The contracted service in the hereby tendered Lot 2: Data
Infrastructure Investments study focuses on creating the foundation for
an efficient, sustainable, and inclusive implementation of the Action"s
Specific Objective 3.

The study will be conducted through a mixed set of methodologies,
including quantitative and qualitative analysis, as well as desk and
field research, to produce a comprehensive analysis of data
infrastructure investment landscapes across Sub-Saharan Africa.
Delivery of Lot 2 must be closely coordinated with the delivery of the
respective studies for Specific Objective 1 (separate tender) and 2
(Lot 1 of this tender).

Availability is required immediately, and for a duration of 5 months.
II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 12
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:

GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases
based on the criteria in the tender documents to the successful bidder
of this tender. For details, please see the terms of reference.
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: ja
Beschreibung der Optionen:

GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases
based on the criteria in the tender documents to the successful bidder
of this tender. For details, please see the terms of reference.
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
Angaben
III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

1. Self-declaration: name of company and address, tax ID, registration
and commercial register number or equivalent register in accordance
with the legal provisions of the country of origin.

2. No grounds for exclusion pursuant to § 123, § 124 GWB, § 22 LkSG

3. Self declarations Russia-EU sanctions

4. Declaration of bidding consortium and/or declaration of
subcontractors (if applicable)
III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1. Average annual turnover for the last three years (last-but-four
financial year can be included in case of tenders held within 6 months
of end of last financial year), at least: 160,000 EUR

2. Average number of employees and managers in the last three calendar
years, at least 5 persons
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1. Average annual turnover for the last three years (last-but-four
financial year can be included in case of tenders held within 6 months
of end of last financial year), at least: 160,000 EUR

2. Average number of employees and managers in the last three calendar
years, at least 5 persons
III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1. The technical assessment is only based on reference projects with a
minimum commission value of 80,000 EUR.

2. At least 1 reference project in the technical field of data
infrastructure in Africa in the last 3 years
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1. The technical assessment is only based on reference projects with a
minimum commission value of 80,000 EUR.

2. At least 1 reference project in the technical field of data
infrastructure in Africa in the last 3 years
III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
Verpflichtung zur Angabe der Namen und beruflichen Qualifikationen der
Personen, die für die Ausführung des Auftrags verantwortlich sind

Abschnitt IV: Verfahren
IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Offenes Verfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
Beschaffungssystem
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 06/07/2023
Ortszeit: 12:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
eingereicht werden können:
Englisch
IV.2.6)Bindefrist des Angebots
Das Angebot muss gültig bleiben bis: 31/10/2023
IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
Tag: 06/07/2023
Ortszeit: 12:00

Abschnitt VI: Weitere Angaben
VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
Aufträge werden elektronisch erteilt
VI.3)Zusätzliche Angaben:

All communication takes place in English via communication tool in the
project area of the procurement portal.

This tender is part of a tendering procedure, that is divided into
lots:

Lot 1 81296637 Inception Study for the Team Europe Initiative Action on
Data Governance: Data Value Creation

Lot 2 81296638 Inception Study for the Team Europe Initiative Action on
Data Governance: Data Infrastructure Investments

It is possible to apply for several lots at the same time, please refer
to the specifications in the terms of reference for details.

Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6Y16DS231W
VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Offizielle Bezeichnung: Die Vergabekammern des Bundes
Postanschrift: Villemombler Straße 76
Ort: Bonn
Postleitzahl: 53123
Land: Deutschland
E-Mail: [10]vk@bundeskartellamt.bund.de
Telefon: +49 2289499-0
Fax: +49 2289499-163
Internet-Adresse: [11]https://www.bundeskartellamt.de
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint
of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar
as

1. the applicant has identified the claimed infringement of the
procurement rules before submitting the application for review and has
not submitted a complaint to the contracting authority within a period
of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134,
Section 2 remains unaffected,

2. complaints of infringements of procurement rules that are evident in
the tender notice are not submitted to the contracting authority at the
latest by the expiry of the deadline for the application or by the
deadline for the submission of bids, specified in the tender notice.

3. complaints of infringements of procurement rules that first become
evident in the tender documents are not submitted to the contracting
authority at the latest by the expiry of the deadline for application
or by the deadline for the submission of bids,

4. more than 15 calendar days have expired since receipt of
notification from the contracting authority that it is unwilling to
redress the complaint.

Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine
the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section
1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
01/06/2023

References

6. mailto:vergabe@bho-legal.com?subject=TED
7. https://www.giz.de/
8. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y16DS231W/documents
9. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y16DS231W
10. mailto:vk@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
11. https://www.bundeskartellamt.de/

 
 
Ausschreibung ausschreibung Ausschreibungen Ingenieure Öffentliche Ausschreibungen Datenbank Öffentliche Ausschreibungen Architekten Öffentliche Ausschreibungen Bau