Öffentliche Ausschreibungen icc hofmann - Ingenieurbüro für technische Informatik
Am Stockborn 16, 60439 Frankfurt/M, FRG
Tel.: +49 6082-910101 Fax.: +49 6082-910200
E-Mail: info@icc-hofmann.net
Öffentliche Ausschreibungen

(1) Searching for "2023060609132630185" in Archived Documents Library (TED-ADL)


Ausschreibung: Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung - DE-Eschborn
Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
Durchführbarkeitsstudie, Beratung, Analyse
Technische Studien
Datendienste
Datenanalyse
Mit der Datenverarbeitung verbundene Verwaltungsdienste
Wirtschaftshilfe an das Ausland
Dokument Nr...: 336444-2023 (ID: 2023060609132630185)
Veröffentlicht: 06.06.2023
*
  DE-Eschborn: Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
   2023/S 107/2023 336444
   Auftragsbekanntmachung
   Dienstleistungen
   Rechtsgrundlage:
   Richtlinie 2014/24/EU
   Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
   I.1)Name und Adressen
   Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale
   Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
   Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
   Ort: Eschborn
   NUTS-Code: DE71A Main-Taunus-Kreis
   Postleitzahl: 65760
   Land: Deutschland
   E-Mail: [6]vergabe@bho-legal.com
   Telefon: +49 619679
   Fax: +49 61967980
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [7]https://www.giz.de
   I.3)Kommunikation
   Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
   vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
   [8]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y16DS231W/doc
   uments
   Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
   Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via:
   [9]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y16DS231W
   I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
   Andere: Legal person governed by private law (gemeinnützige GmbH)
   wholly owned by the Federal Republic of Germany
   I.5)Haupttätigkeit(en)
   Andere Tätigkeit: International Development Cooperation
   Abschnitt II: Gegenstand
   II.1)Umfang der Beschaffung
   II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:
   81296638-Lot 2 Inception Study for the Team Europe Initiative Action on
   Data Governance: Data Infrastructure Investments
   Referenznummer der Bekanntmachung: 81296638
   II.1.2)CPV-Code Hauptteil
   79411100 Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
   II.1.3)Art des Auftrags
   Dienstleistungen
   II.1.4)Kurze Beschreibung:
   Digital cooperation is a cornerstone of the AU-EU strategic partnership
   and a key component of the Joint Vision for sustained and sustainable
   economic growth, as confirmed during the 2022 AU-EU Summit; both
   partners jointly engaged to tackle data misuse and fragmentation of
   data markets in Africa, committing to address the twofold goal of
   protecting peoples" fundamental rights and leveraging direct
   investments in data-driven technologies and services for the African
   economy uptake.
   Against this backdrop, five European Member States (Belgium, Estonia,
   Finland, France, Germany) with support from the European Commission,
   will implement the joint Action "Data Governance in Sub-Saharan
   Africa", in the framework of the "Team Europe Initiative (TEI) for a
   Digital Economy and Society in Sub-Saharan Africa".
   The Action seeks to leverage the potential of data in a strategic and
   comprehensive manner, to support the strengthening of a human-centric
   data economy and society, in line with the AU Data Policy Framework.
   The Specific Objective (Outcomes) of this Action are:
   1. Strengthen comprehensive and convergent policies and regulations on
   personal and non-personal data;
   2. Leverage data use and cross-border data flows to create value and
   inform regulations in selected sectors;
   3. Promote enhanced partnerships for green and secure data
   infrastructure.
   II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
   II.1.6)Angaben zu den Losen
   Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
   II.2)Beschreibung
   II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
   71241000 Durchführbarkeitsstudie, Beratung, Analyse
   71335000 Technische Studien
   72300000 Datendienste
   72316000 Datenanalyse
   72510000 Mit der Datenverarbeitung verbundene Verwaltungsdienste
   75211200 Wirtschaftshilfe an das Ausland
   II.2.3)Erfüllungsort
   NUTS-Code: ZA South Africa
   Hauptort der Ausführung:
   00000 Sub-saharan Africa
   II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:
   Through the BMZ-funded Data Economy political initiative, GIZ is
   putting to tender the delivery of an Inception Study for the TEI Action
   "Data Governance in Sub-Saharan Africa". The study will (1) analyze the
   state of play of the digital and data regulatory landscapes, data
   economies, as well as investment environments, (2) identify the sectors
   main stakeholders, their needs and capacity gaps, (3) outline risks and
   opportunities for supporting local populations, human rights, gender
   equality and environment protection in the data economy, (4) provide
   recommendations, toolkits and strategies for an efficient and
   meaningful implementation.
   The contracted service in the hereby tendered Lot 2: Data
   Infrastructure Investments study focuses on creating the foundation for
   an efficient, sustainable, and inclusive implementation of the Action"s
   Specific Objective 3.
   The study will be conducted through a mixed set of methodologies,
   including quantitative and qualitative analysis, as well as desk and
   field research, to produce a comprehensive analysis of data
   infrastructure investment landscapes across Sub-Saharan Africa.
   Delivery of Lot 2 must be closely coordinated with the delivery of the
   respective studies for Specific Objective 1 (separate tender) and 2
   (Lot 1 of this tender).
   Availability is required immediately, and for a duration of 5 months.
   II.2.5)Zuschlagskriterien
   Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
   nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
   II.2.6)Geschätzter Wert
   II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
   dynamischen Beschaffungssystems
   Laufzeit in Monaten: 12
   Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
   Beschreibung der Verlängerungen:
   GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases
   based on the criteria in the tender documents to the successful bidder
   of this tender. For details, please see the terms of reference.
   II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
   Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
   II.2.11)Angaben zu Optionen
   Optionen: ja
   Beschreibung der Optionen:
   GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases
   based on the criteria in the tender documents to the successful bidder
   of this tender. For details, please see the terms of reference.
   II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
   Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
   das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
   II.2.14)Zusätzliche Angaben
   Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
   Angaben
   III.1)Teilnahmebedingungen
   III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
   hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
   Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:
   1. Self-declaration: name of company and address, tax ID, registration
   and commercial register number or equivalent register in accordance
   with the legal provisions of the country of origin.
   2. No grounds for exclusion pursuant to § 123, § 124 GWB, § 22 LkSG
   3. Self declarations Russia-EU sanctions
   4. Declaration of bidding consortium and/or declaration of
   subcontractors (if applicable)
   III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   1. Average annual turnover for the last three years (last-but-four
   financial year can be included in case of tenders held within 6 months
   of end of last financial year), at least: 160,000 EUR
   2. Average number of employees and managers in the last three calendar
   years, at least 5 persons
   Möglicherweise geforderte Mindeststandards:
   1. Average annual turnover for the last three years (last-but-four
   financial year can be included in case of tenders held within 6 months
   of end of last financial year), at least: 160,000 EUR
   2. Average number of employees and managers in the last three calendar
   years, at least 5 persons
   III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   1. The technical assessment is only based on reference projects with a
   minimum commission value of 80,000 EUR.
   2. At least 1 reference project in the technical field of data
   infrastructure in Africa in the last 3 years
   Möglicherweise geforderte Mindeststandards:
   1. The technical assessment is only based on reference projects with a
   minimum commission value of 80,000 EUR.
   2. At least 1 reference project in the technical field of data
   infrastructure in Africa in the last 3 years
   III.2)Bedingungen für den Auftrag
   III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
   Verpflichtung zur Angabe der Namen und beruflichen Qualifikationen der
   Personen, die für die Ausführung des Auftrags verantwortlich sind
   Abschnitt IV: Verfahren
   IV.1)Beschreibung
   IV.1.1)Verfahrensart
   Offenes Verfahren
   IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
   Beschaffungssystem
   IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
   Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
   IV.2)Verwaltungsangaben
   IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
   Tag: 06/07/2023
   Ortszeit: 12:00
   IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
   Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
   IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
   eingereicht werden können:
   Englisch
   IV.2.6)Bindefrist des Angebots
   Das Angebot muss gültig bleiben bis: 31/10/2023
   IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
   Tag: 06/07/2023
   Ortszeit: 12:00
   Abschnitt VI: Weitere Angaben
   VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
   Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
   VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
   Aufträge werden elektronisch erteilt
   VI.3)Zusätzliche Angaben:
   All communication takes place in English via communication tool in the
   project area of the procurement portal.
   This tender is part of a tendering procedure, that is divided into
   lots:
   Lot 1 81296637 Inception Study for the Team Europe Initiative Action on
   Data Governance: Data Value Creation
   Lot 2 81296638 Inception Study for the Team Europe Initiative Action on
   Data Governance: Data Infrastructure Investments
   It is possible to apply for several lots at the same time, please refer
   to the specifications in the terms of reference for details.
   Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6Y16DS231W
   VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
   VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
   Offizielle Bezeichnung: Die Vergabekammern des Bundes
   Postanschrift: Villemombler Straße 76
   Ort: Bonn
   Postleitzahl: 53123
   Land: Deutschland
   E-Mail: [10]vk@bundeskartellamt.bund.de
   Telefon: +49 2289499-0
   Fax: +49 2289499-163
   Internet-Adresse: [11]https://www.bundeskartellamt.de
   VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
   Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:
   According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint
   of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar
   as
   1. the applicant has identified the claimed infringement of the
   procurement rules before submitting the application for review and has
   not submitted a complaint to the contracting authority within a period
   of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134,
   Section 2 remains unaffected,
   2. complaints of infringements of procurement rules that are evident in
   the tender notice are not submitted to the contracting authority at the
   latest by the expiry of the deadline for the application or by the
   deadline for the submission of bids, specified in the tender notice.
   3. complaints of infringements of procurement rules that first become
   evident in the tender documents are not submitted to the contracting
   authority at the latest by the expiry of the deadline for application
   or by the deadline for the submission of bids,
   4. more than 15 calendar days have expired since receipt of
   notification from the contracting authority that it is unwilling to
   redress the complaint.
   Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine
   the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section
   1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
   VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
   01/06/2023
References
   6. mailto:vergabe@bho-legal.com?subject=TED
   7. https://www.giz.de/
   8. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y16DS231W/documents
   9. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6Y16DS231W
  10. mailto:vk@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
  11. https://www.bundeskartellamt.de/
--------------------------------------------------------------------------------
             Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for:
       The Office for Official Publications of the European Communities
                The Federal Office of Foreign Trade Information
 Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de
Ausschreibung ausschreibung Ausschreibungen Ingenieure Öffentliche Ausschreibungen Datenbank Öffentliche Ausschreibungen Architekten Öffentliche Ausschreibungen Bau